NDC Networks Oy

Niittymäentie 9

02200 Espoo

Finland

Y-tunnus: 0362440-9

ALV: FI03624409

Tietosuojapolitiikka

  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon

© NDC Networks Oy 2018 and beyond. All your base are belong to us.

Case: Vauhtia Danfossin etäyhteyksiin



Huollon nopeuttamiseksi Danfoss Drives (entinen Vacon) halusi mahdollisuuden käyttää Vacon Live –konfigurointiohjelmistoa etäyhteyden yli. Ratkaisun avulla maailman toisella puolella olevan taajuusmuuttajan tilatietoja voitaisiin lukea ja muokata Vaasasta käsin. Danfoss kehittää, valmistaa ja myy taajuusmuuttajia ja inverttereitä ja tarjoaa asiakkailleen koko tuotteen elinkaaren kattavia palveluita. Vaconin toiminta on globaalia, ja sillä on myynti- ja huoltotoimintaa yli 90 maassa.

Huoltosalkulla tehokkuutta asiakastukeen Danfossilla on asiakkaita tukeva globaali huolto-organisaatio. Vaikeammissa huoltotapauksissa tukipyynnöt saattavat päätyä asiantuntijalle, jonka työpiste voi olla esimerkiksi Vaasassa. Aluksi ongelmaa ratkotaan sähköpostitse ja puhelimitse, ja viime kädessä asiantuntija lähetetään paikan päälle ratkomaan ongelmaa. Huollon nopeuttamiseksi Danfoss halusi mahdollisuuden käyttää Vacon Live –konfigurointiohjelmistoa etäyhteyden yli. Ratkaisun avulla maailman toisella puolella olevan taajuusmuuttajan tilatietoja voitaisiin lukea ja muokata Vaasasta käsin. Yhdessä NDC:n kanssa kehitetty Remote Service Kit -ratkaisu sisältää kaiken tarvittavan etäyhteyden muodostamiseksi asiakkaan tiloista Vaconin asiantuntijan työpöydälle.

Etäyhteyden tekniset haasteet Remote Service Kit -ratkaisun etäyhteys toteutettiin käyttämällä B+B SmartWorxin UR5i mobiilireititintä, joka kytketään taajuusmuuttajan sarjaporttiin. Yhteys on suojattu vahvasti salatulla VPN-ratkaisulla. Maailman toiselle puolelle muodostetun yhteyden keskeiseksi haasteeksi osoittautui viive, jota sarjaliikenneyhteydet sietävät huonosti. Koska B+B:n reitittimeen voi kirjoittaa omia sovelluksia, rakensimme mobiilireitittimen sisälle gateway-toiminnallisuuden, joka mahdollisti sarjayhteyden käyttämisen viiveisen mobiiliyhteyden yli.

Arvoa asiantuntemukselle ”Olemme olleet tytyväisiä Conelin reitittimeen ja NDC:n palveluihin,” tuotepäällikkö Timo Kujansuu Danfossilta summaa. ”Kartoitimme hankkeen alussa toimittajakenttää ja mukana oli kaiken kokoisia yrityksiä pienistä firmoista globaaleihin jätteihin. Koska tiedonsiirto on oman osaamisemme ulkopuolella, halusimme asiantuntijan, joka pystyisi tukemaan tuotekehitystämme. Päädyimme valitsemaan NDC Networksin, koska tuotekehityksessä aktiivinen osallistuminen on tärkeää ja NDC:n asiantunteva ja aktiivinen ote heti alkumetreillä vakuutti meidät siitä, että hanke onnistuisi NDC:n kanssa.” kertoo Timo Kujansuu.

Vauhtia asiakaspalveluun Remote Service Kitin avulla asiakkaan ongelmia voidaan ratkaista siellä, missä ongelmaa parhaiten ymmärtävä asiantuntija juuri sillä hetkellä sattuu olemaan. Asiakkaan kuunteleminen ja palveleminen ovat Danfossin tärkeimpiä arvoja ja Remote Service Kitin odotetaankin parantavan Danfossin huoltopalveluiden laatua entisestään. Tällä hetkellä Remote Service Kit on pilotointivaiheessa, ja hanketta viedään eteenpäin suunnitelman mukaisesti niin, että se otetaan käyttöön vuoden 2016 aikana.

#Etäyhteydet #Konsultointi #IoT